В. В. Гончар, Т. В. Горохова, О. В. Калінін
Ефект конкурентоспроможності шерингової економіки. Світові і українські реалії
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2018.80.05

У сучасному житті споживання є невід'ємною частиною життя. Однак в останні роки багато дискусій про негативні наслідки зростання споживання через обмежених ресурсів, перенаселення Землі, нерівномірного розподілу природних багатств і зміни клімату. Поінформованість з цих питань отримала відповідь в ряді розвинених країн у вигляді виникнення альтернативної економіки. Принципи економіки засновані на запереченні цінностей споживання і непостійного руху для товарів. Цей тип економіки, званий шеринговою економікою, є соціально-економічною моделлю, де люди мають доступ до колективного споживання. Варто згадати, що наукових робіт, присвячених цьому питанню, недостатньо, і він до цих пір не досліджений. Це пояснює актуальність обраної теми. У статті були проаналізовані основні аспекти народження економіки спільного використання, переваги основних ризиків, пов'язаних з розвитком економіки спільного використання. Ми розглянули і проаналізували основні міжнародні обміни міжнародною практикою і узагальнений досвід України в реалізації проектів спільного використання економіки. Постійно зростає чисельність компаній зі сфери шерингової економіки. Також швидкими темпами зростає капіталізація цих компаній (як приватних так і публічних). Ці компанії також потрапляють до списків найбільш перспективних стартапів і впроваджують інновації у свій бізнес-процес. Компанії цієї сфери все активніше складають конкуренцію лідерам ринків, на яких вони представлені. Можна також сказати, що ці підприємства наново формують ринки і стосунки на них. Виходячи з цих фактів можна сказати що інтерес науки до цієї теми є актуальним. У статті були досліджені головні сфери шерингової економіки на сьогодні і найбільш великі компанії з цих сегментів. Також було проведено дослідження країн, в яких найактивніше розвиваються ці компанії з прогнозуванням росту, також зроблені висновки відносно розвитку цих сегментів, особливо на розвиваючих ринках.

Ключові слова: шерингова економіка, спільне споживання, стартап.

Розміщена в №2, 2018.

Інформація про автора(ів): ВІКТОРІЯ ВАСИЛІВНА ГОНЧАР, доктор економічних наук, завідувач кафедри маркетингу та бізнес-адміністрування Приазовського державного технічного університету,
ТЕТЯНА ВАДИМІВНА ГОРОХОВА, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та бізнес-адміністрування ДВНЗ Приазовського державного технічного університету,
ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ КАЛІНІН, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та бізнес-адміністрування ДВНЗ Приазовського державного технічного університету

Текст статті: завантажити.

Переклад оригіналу українською мовою: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту