М. В. Шарко, П. В. Шмулевич
Формування нового туристичного продукту: синергетичні можливості бізнес-середовища
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2018.81.07

Бізнес-середовище – це система, яка має власну структуру і, відповідно, володіє синергією, тобто здатністю самоорганізації. Самоорганізація – унікальне явище у відкритих системах, яке вивчається відносно новою наукою синергетика. Інструменти, які вона пропонує, в економіці широко не використовуються. Розуміння будь-якої економіки як системи з певним рівнем синергії - це основа для розвитку нових видів економічної політики, особливо на регіональних рівнях у контексті прийняття центральними органами влади неефективних рішень у сфері розвитку. У даній роботі вивчаються конкретні синергетичні можливості бізнес-середовища, які стосуються формування нових туристичних продуктів. Унікальність кожної туристичної дестинації підкреслює важливість участі регіонів і територіальних громад в її популяризації. Дане дослідження докладно описує синергетичні можливості бізнес-середовища на регіональному рівні, які можуть бути використані для створення абсолютно нових туристичних дестинацій. Виявлено важливість інформаційних потоків. Організаційні процеси розподілу інформації пропонуються нами у якості основного принципу ефективного використання синергетичних можливостей навколишньої системи при виведенні на ринок нових екологічних продуктів (конкретних івентів і загалом дестинацій) в туристичному контексті. Умови, у яких можливі вищезгадані процеси, вивчаються на прикладі Херсонської області та процесі організації конкретного фестивалю на півдні України в 2017 році – Міжнародного фестивалю повітряних зміїв Tryhutty. Херсонська область та Україна взагалі володіють величезним туристичним потенціалом, який досі не реалізований. Таким чином, розробка нових інструментів для створення нових туристичних продуктів є актуальною. Деякі підходи до використання синергії в туризмі пропонуються на основі українського та індійського досвіду.

Ключові слова: бізнес-середовище, інформація, синергетична можливість, синергія, туристичний продукт.

Розміщена в №3, 2018.

Інформація про автора(ів): МАРГАРИТА ВАСИЛІВНА ШАРКО, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки і підприємництва Херсонського національного технічного університету,
вул. Бериславське шосе, 24, м. Херсон, 73008, Україна,
ПАВЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ ШМУЛЕВИЧ, аспірант кафедри економіки і підприємництва
Херсонського національного технічного університету

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту