О. М. Іванова, В. В. Іванова
Інноваційний розвиток України: стратегії, моделі, механізми
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2019.83.04
У статті розглянуто взаємозв’язок інноваційної активності та конкурентоспроможності. Сильна конкуренція зумовлює активність суб’єктів господарювання у розробці та впровадженні інновацій, забезпечуючи інноваційну основу для їх власної сильної конкурентної позиції та конкурентоспроможності України. В Україні наявний «розрив» між можливостями генерації інновацій та умовами їх генерації і впровадження. Обгрунтовано можливість і необхідність інноваційного розвитку України на основі використання достатньо потужного інноваційного потенціалу та інших факторів сприяння інноваційному розвитку економіки. Це потребує від держави створення умов для захисту конкуренції, визначення системи стратегій та розробки стратегічного плану для їх реалізації. Запропоновано теоретико-множинну модель системи стратегій та модель механізму реалізації загальної стратегії управління економікою – стратегії інноваційного розвитку. Для реалізації стратегії інноваційного розвитку України пропонується інноваційна стратегія – розвиток інтелектуально-орієнтованого підприємництва. Реалізацію обраної інноваційної стратегії необхідно здійснити за двома стратегічними напрямами: збільшення людського капіталу та активізація формування людського потенціалу, створення умов для здійснення інтелектуально-орієнтованого підприємництва. Запропоновано включити до системи стратегій низку ключових функціональних стратегій, які узгоджені із загальної стратегією та забезпечать її реалізацію: освітню – розвиток інтелектуальних здібностей та компетенцій, структурно-галузеву – пріоритетний розвиток високотехнологічних і нематеріаломістких галузей та активне використання знаннєвого потенціалу для модернізації всіх галузей економіки, організаційно-структурну – формування кластерної моделі економіки. Україні необхідна інформаційна стратегія для інформаційної підтримки інноваційного розвитку економіки та механізм її реалізації.

Ключові слова: інновація, інноваційний розвиток, стратегія, модель, конкуренція, інтелектуально-орієнтоване підприємництво, кластер.

Розміщена в №1, 2019.

Інформація про автора(ів): ОЛЕНА МИКОЛАЇВНА ІВАНОВА, кандидат економічних наук, доцент кафедри кібернетики і системного аналізу Київського національного торговельно-економічного університету;
ВАЛЕНТИНА ВАСИЛІВНА ІВАНОВА, доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки, підприємництва та менеджменту Державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту