В. В. Сабадаш, Петер Дж. Ставерманн, Р. О. Пелещенко
Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2019.83.06
У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.

Ключові слова: бізнес, зовнішньоекономічна діяльність, компанія, компетентність, конкуренція, продукт, рейтинг, ринок, торгівля.

Розміщена в №1, 2019.

Інформація про автора(ів): ВІКТОР ВОЛОДИМИРОВИЧ САБАДАШ, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету,
заступник директора Науково-дослідного інституту економіки розвитку МОН України і НАН України в складі Сумського державного університету;
ПЕТЕР ДЖ. СТАВЕРМАНН, PhD, професор, професор кафедри глобального бізнесу,
Чханвонський національний університет, м. Чханвон, Республіка Корея;
РУСЛАНА ОЛЕГІВНА ПЕЛЕЩЕНКО, студент Навчально-наукового і

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту