Н. В. Рощина, Н. О. Черненко
Впровадження стратегії «блакитного океану» в аграрному секторі України
(мова оригіналу – українська)

https://doi.org/10.21272/mer.2018.80.01
У статті досліджено позиції України на світовому аграрному ринку та причини її екстенсивного розвитку. Розглянуто досвід аграрної політики Японії, який доцільно використати для створення та розвитку сільської виробничої інфраструктури України, стимулювання сільськогосподарських науково-дослідних робіт. Авторами зазначено, що iснують «Блакитні океани» – нові сфери та невідомі ділянки ринку. Натомість у «червоних океанах» кордони галузі визначені й погоджені, а правила конкуренції давно відомі. Тому компанії з «червоної території» намагаються витіснити конкурентів, щоб перетягнути на себе велику частину попиту. З часом ринок стає тіснішим, можливості для зростання і здобуття прибутку скорочуються, починається смертельна конкуренція, яка заливає океан червоним кольором. У «блакитних океанах» немає конкуренції, тому вони дають можливість зростати і отримувати прибуток. Для освоєння блакитних океанів потрібний творчий підхід, зазвичай вони виникають усередині «червоних», що розширює кордони галузі. У статті зазначено, що ця стратегія є актуальною для сучасної сфери прогнозування загроз в агросекторі, вона націлена на пошук нового, а не вивчення і розвиток старого. Особливу увагу приділено теоретичним аспектам застосування стратегії «блакитного океану» як інструменту стратегічного успіху в аграрному секторі. Проаналізовано основні переваги щодо застосування запропонованої стратегії. Зазначено, що разом із наведеними перевагами впровадження стратегії «блакитного океану» адекватне ставлення до процесу імплементації стратегічних орієнтирів на сучасному етапі економічних відносин вимагає від менеджменту підприємства розуміння стратегічної логіки як «червоного», так і «блакитного» океанів. У результаті дослідження доведено, що за умов упровадження представленої стратегії Україна має можливість як зберегти свої конкурентні переваги, так і створити окремий попит на продукцію ринку ІТ в агросекторі.

Ключові слова: «червоний океан», «блакитний океан», стратегія, аграрний сектор, конкуренція, ринкова ніша, система стратегічного управління.

Розміщена в №2, 2018.

Інформація про автора(ів): Рощина Надія Василівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри теоретичної і прикладної економіки Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського, м. Київ;
Черненко Наталя Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародної економіки Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського, м. Київ

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту