М. А. ОКЛАНДЕР, І. А. ПЕДЬКО
Методи експертних і прогнозних оцінок обсягів збуту промислових підприємств
(мова оригіналу – українська)

У статті наведено науково-методичний інструментарій одержання прогнозів продажів нової продукції промисловими підприємствами-виробниками бетону. Визначено, що оцінювання збуту будівельних матеріалів найчастіше здійснюють на основі економічних факторів, не надаючи прогнозів зміни матеріалів і технологій виробництва. Обґрунтовано, що розвиток проривних технологій виробництва, не дозволяє промисловим підприємствам розробляти інноваційні маркетингові стратегії зростання. Доведено, що є недостатньо розробленими методики прогнозування продажів нової продукції промисловими підприємствами з вузькою товарною номенклатурою, до яких можна віднести підприємства-виробники бетону та виробів із бетону.
Запропоновано два методи одержання прогнозів продажу нової продукції підприємств- виробників бетону: оцінок експертів різних груп і прогнозних оцінок за аналогією. Визначено цільові сегменти ринку збуту. Запропоновано залежності від динаміки ретроспективних даних із продажу готових бетонних сумішей та за наявності контракту на виробництво бетону використовувати два методи прогнозування: множення нормативних поставок на сезонний відсоток і множення рівномірних сезонних поставок на сезонний індекс виробництва бетону в регіоні.

Ключові слова: прогнозування, збут, підприємства-виробники бетону, метод прогнозних оцінок експертів, метод прогнозних оцінок за аналогією.

Розміщена в №1, 2016.

Інформація про автора(ів): Окландер Михайло Анатолійович, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу Одеського національного політехнічного університету;
Педько Ірина Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу Одеського національного політехнічного університету

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту