Ю. І. ДАНЬКО
(мова оригіналу – українська)
Стрімкий розвиток вітчизняного агропромислового комплексу зумовлює аграрні підприємства вести пошук інструментів, що забезпечать покращення конкурентних позицій на ринку. Одним із питань, які постійно знаходяться під контролем менеджменту аграрних підприємств, є оптимізація галузевої структури у відповідності до потреб споживачів. Аналіз динаміки змін в галузевій структурі аграрних підприємств по Україні показав, що впродовж всього періоду незалежності держави спостерігається поступове зниження питомої ваги продукції тваринництва у загальному обсязі валової продукції, та відповідне зростання частки рослинницької продукції. Встановлено, що процес формування галузевої структури призвів до змін в організації ведення господарювання в аграрному секторі. Виробництво переважної більшості сільськогосподарських культур технічного (соняшник, ріпак) та зернового блоку (кукурудза, ячмінь) зосередилося в крупних агрохолдингах. В таких умовах сільськогосподарські підприємства мають шукати варіанти побудови оптимальної галузевої структури з орієнтацією на конкретні сегменти у відповідності до кон’юнктури ринків агропродовольчої продукції. Проведені дослідження показали, що існує логічний взаємозв’язок між станом та тенденціями зміни кон’юнктури на ринку агропродовольчої продукції України та внутрішнім потенціалом діяльності підприємства. Для забезпечення конкурентоспроможності аграрного підприємства, його менеджмент має прийняти стратегічні управлінські рішення відносно побудови оптимальної галузевої структури.
Ключові слова: конкурентоспроможність, галузева структура, аграрне підприємство, кон’юнктура, ринок, агропродовольча продукція.
Розміщена в №2, 2016.
Інформація про автора(ів): Данько Юрій Іванович, кандидат економічних наук, доцент, завідувач науково-дослідної частини, доцент кафедри статистики, аналізу господарської діяльності та маркетингу Сумського національного аграрного університету
Текст статті: завантажити.