Т. А. Васильєва, К. С. Дзеверіна, В. О. Касьяненко
Програмно-цільовий метод як інструмент державного регулювання стратегічного економічного розвитку України
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2019.83.08
У роботі розвинуто теоретичні та прикладні засади щодо визначення умов запровадження режиму таргетування у системі інструментів державного управління економічним і соціальним розвитком. Визначено ключові фактори, що впливають на процеси розвитку державно-цільових програм, та проаналізовано основні недоліки стосовно організації їх виконання. Запропоновано етапи проведення моніторингу на основі режиму таргетування з урахуванням стадій розробки та виконання державних цільових програм. Розроблено концептуальні засади механізму запровадження режиму таргетування при реалізації державних цільових програм. У роботі відзначено недосконалість вітчизняної системи реалізації програмно-цільового методу порівняно з його використанням у країнах Європи у частині управління та оцінювання програм. Важливим аспектом успішності застосування режиму таргетування є наявність належного нормативної-правової бази, що регламентує основні положення його реалізації, завданням якої є забезпечення взаємоузгодженості показника як на стратегічному та оперативному рівнях, так і на загальнодержавному, регіональному, галузевому рівнях. Об’єктом моніторингу на заключному етапі виконання державних цільових програм виступає рівень таргету, розрахований на основі досягнутих показників. У статті зазначено, що проведення моніторингу на основі режиму таргетування державних цільових програм дозволяє проранжувати їх пріоритетність за кількісним (рівень таргету з урахуванням просторових та часових обмежень) та якісним аспектами (відповідність базовим та додатковим умовам економічного потенціалу національної економіки). Також моніторинг на основі режиму таргетування дозволяє сформувати затверджений перелік державних цільових програм, впровадження яких буде здійснюватися першочергово. Зроблено висновок, що для методичного забезпечення запровадження режиму таргетування необхідним є оцінювання реальних умов, що детермінують розвиток економічного потенціалу економіки України на сучасному етапі.

Ключові слова: національна економіка, державна цільова програма, таргет, оптимізація, державна експертиза.

Розміщена в №1, 2019.

Інформація про автора(ів): ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА ВАСИЛЬЄВА, доктор економічних наук, професор, директор Навчально-наукового інституту фінансів, економіки та менеджменту імені Олега Балацького Сумського державного університету;
КАРІНА СЕРГІЇВНА ДЗЕВЕРІНА, кандидат економічних наук, завідувач відділу аспірантури та докторантури, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», м. Полтава;
ВОЛОДИМИР ОЛЕКСІЙОВИЧ КАСЬЯНЕНКО, доктор економічних наук, доцент, проректор з науково-педагогiчної роботи та фiнансово-економiчної дiя

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту