Г. О. Кришталь
(мова оригіналу – англійська)
https://doi.org/10.21272/mer.2019.86.09
В статті розглянуто причини негативної ситуації в банківському секторі, оскільки стан банку залежить від аналізу майже всіх аспектів банківської діяльності впродовж деякого часу. Визначено, що під час проведення перевірок банківського сектору державний регулятор використовує аналітичні дані щодо роботи банківського сектору зі своїми грошовими зобов'язаннями, дотриманням термінів та розмірів погашення активів, які працюють та термінами і розмірами зобов'язань, а саме робота з ліквідністю банківського сектору. Оскільки у діяльності банківського сектору значення має їхня фінансова надійність, тому клієнти банків - соціально-економічний сектор, мають потребу в об’єктивній та незалежній оцінці, оскільки надійність прямо впливає на соціально-економічний розвиток країни. Проаналізовано 2016-2019 роки роботи банківського сектора та виявлено, що протягом даного періоду у банківському секторі були допущені порушення законів та постанов виданих державним регулятором. З боку державного регулятора була застосована низка штрафних санкцій, письмових застережень та адміністративних стягнень. Запропоновано методику визначення рейтингу банків щодо яких з боку державного регулятора були застосовані штрафні санкції. Рейтинг дає змогу інвесторам та потенційним клієнтам зрозуміти ситуацію на банківському ринку та допомагає банкам виявити свої недоліки і скоректувати роботу. Застосування пропонованої економіко-математичної моделі в побудові рейтингів учасників банківського сектору може позитивно вплинути на: підвищення якості менеджменту в банківському секторі та прозорості в діяльності кожного окремого банку; стандартизацію технологій визначення рейтингів банківського сектора під призмою застосованих санкцій з боку державного регулятора. Отже, виникає потреба у поглибленому дослідження методик, які застосовують рейтингові агентства у галузі банків, та визначення основних проблем встановлення рейтингової оцінки банківського сектору.
Ключові слова: банківський сектор, державний регулятор, економічний сектор, ефективність, оцінка, рейтинг, соціальний сектор.
Розміщена в №4, 2019.
Інформація про автора(ів): ГАЛИНА ОЛЕКСАНДРІВНА КРИШТАЛЬ, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку та оподаткування Міжрегіональної академії управління персоналом
Текст статті: завантажити.