Ю. В. Чорток, Л. Л. Гриценко, Р. М. Нечипоренко, І. В. Федоришин, Л. І. Скороходова
Формування конкурентних переваг підприємства кондитерської галузі
(мова оригіналу – українська)

https://doi.org/10.21272/mer.2018.82.06
Статтю присвячено дослідженню основних тенденцій розвитку підприємств кондитерської галузі упродовж останніх років із метою визначення особливостей розвитку галузі й окреслення майбутніх перспектив розвитку вітчизняних підприємств-виробників кондитерської продукції. Дослідження динаміки виробництва кондитерської продукції виявило падіння обсягів в Україні. Основними причинами такої тенденції вважається падіння доходів населення. Аналіз експортно-імпортних операцій показав переорієнтацію вітчизняних виробників на зовнішній ринок. Було встановлено, що, незважаючи на системну кризу, окремі виробники кондитерської продукції істотно збільшили свої прибутки, що свідчить про можливості та потенціал розвитку галузі. Також встановлено, що три кондитерські компанії України входять до світового рейтингу Global Top 100 Candy Industry, а саме до сотні найбільших у світі виробників солодощів входять три українські компанії – «Roshen» (25-та позиція у рейтингу 2018 р., 24-та – у 2017 р.), «АВК» (64-та позиція у рейтингу 2018 р., 67-ма – у 2017 р.) та «Konti Group» (43-та позиція у рейтингу 2017 і 2018 рр.). Також авторами оцінено та проаналізовано результати діяльності ПрАТ «Монделіз Україна», що входить до складу Mondelēz International – одного зі світових лідерів у виробництві кондитерської продукції за версією того самого рейтингу. Авторами було розраховано показники ділової активності підприємства, проаналізовано зовнішнє середовище та можливі прогнозовані зміни на діяльність ПрАТ «Монделіс Україна» за допомогою моделі STEEPLE – аналізу, досліджено характеристики цільової групи споживачів, оцінено основних конкурентів та сформовано карту «конкурентного профілю» підприємства, окреслені головні глобальні тенденції розвитку ринку кондитерської продукції.

Ключові слова: кондитерська галузь, експорт, імпорт, конкуренція.

Розміщена в №4, 2018.

Інформація про автора(ів): Чорток Юлія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету;
Гриценко Ларина Леонідівна, доктор економічних наук, професор, професор кафедри фінансів і підприємництва Сумського державного університету;
Нечипоренко Роман Миколайович, аспірант кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету;
Федоришин Іван Володимирович, студент Навчально-наукового інституту ф

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту