Пітер Сарпонг, Агнес Одоі, Віафе Нті Акентен, Стівен Аду
Стратегічне лідерство і чому це важливо для підприємства/організації в Гані
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2018.81.04

Конкуренція у світовій економіці ХХІ століття буде складною, зі значними викликами і насиченою конкурентними можливостями та загрозами. Організаційні лідери зустрічаються із цілком новим набором управлінських завдань, пов'язаних з концепцією глобалізації, швидким розвитком інформаційних технологій та комунікацій, а останнім часом корпоративної соціальної відповідальності та корпоративного управління. Важливим постає питання чи є ефективною практика стратегічного лідерства і як вона може допомогти організаціям підвищити продуктивність в умовах бурхливого та непередбачуваного соціокультурного бізнес-середовища. Кожна організація хоче вижити і розвиватися в умовах постійно змінюваного та конкурентного середовища. Для цього організація має реагувати та пристосовуватися до соціальних, економічних та політичних змін в навколишньому середовищі. В статті розкривається термінологічний базис «стратегічного лідерства» і пояснюється чому це критично для організації? Крім того, дана робота проводить відмінність між керівництвом та стратегічним лідером на основі емпіричних доказів. Авторами обговорюється шість найважливіших компонент модуля стратегічного лідерства, розроблених Хіттелем, а саме: а) визначення стратегічного напрямку; б) експлуатація та підтримка основних компетенцій; в) розвиток людського капіталу; г) підтримка ефективної корпоративної культури; д) етична практика; е) встановлення стратегічного контролю, щоб пояснити, чому стратегічне лідерство важливе для організації. У статті підкреслюється, що стратегічний контроль може використовуватися для сприяння розподілу як матеріальних, так і нематеріальних ресурсів між незалежними підприємствами в корпоративному портфоліо. Крім того, стратегічний контроль забезпечує гнучкість та інновації, необхідні для використання конкретних ринкових можливостей. У статті зазначено, що стратегічні лідери ініціюють довгострокове бачення, яке гарантує, що їх організації використовують свої основні компетенції, щоб отримати конкурентну перевагу.

Ключові слова: стратегічне лідерство, людський капітал, стратегічний контроль, національна економіка.

Розміщена в №3, 2018.

Інформація про автора(ів): ПІТЕР САРПОНГ, Керівник відділу маркетингу Ганського баптистського університетського коледжу,
Гана, Африка,
АГНЕС ОДОІ, Викладач відділу кадрів Ганського баптистського університетського коледжу,
Гана, Африка,
ВІАФЕ НТІ АКЕНТЕН, Керівник відділу бухгалтерського обліку Ганського баптистського університетського коледжу, Гана, Африка,
СТІВЕН АДУ, Лектор і внутрішній аудитор відділу бухгалтерського обліку Ганського баптистського університетського коледжу, Гана, Африка,

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту