О. М. Маценко, І. О. Геєць, Ю. В. Миронова, Є. О. Скрипка
(мова оригіналу – українська)
https://doi.org/10.21272/mer.2018.81.06
Статтю присвячено стратегічним напрямам лібералізації повітряного простору України. Питанню приєднання України до Спільного авіаційного простору приділяється все більше уваги, беручи до уваги цей факт, спрогнозовано переваги від приєднання України до Спільного авіаційного простору та вказано основні причини відкладення підписання Угоди про створення Спільного авіаційного простору між Україною та країнами-учасницями, наведено як зовнішні, так і внутрішні проблеми що перешкоджають підписанню цієї Угоди. З урахуванням теоретичних напрацювань зарубіжних і вітчизняних вчених, думок експертів з розвитку авіаційної галузі, було виділено два основні способи розвитку авіаційних перевезень України в період лібералізацї. Також у статті розглянуто проблему зміни та внесення доповнень у діючі угоди про повітряне сполучення між Україною та іншими країнами, що дозволить лібералізувати повітряний простір. На основі двосторонніх угод між Україною та 54 країнами світу проведено розрахунок Індексу лібералізації повітряного простору та названо рейтинг країн з найбільшим індексом лібералізації. В результаті дослідження було визначено, що серед міжнародних угод авіаперевезень України максимальне значення ALI становить 27. Дослідження лібералізаційних особливостей національного ринку авіаперевезень України продемонструвало наявність потенційних загроз невідповідності рівня його розвитку умовам лібералізації світового ринку авіаперевезень, на основі чого визначено план заходів щодо роботи з країнами – членами Європейського Союзу на 2019 рік щодо лібералізації повітряного сполучення.
Ключові слова: авіація, повітряний простір, спільний авіаційний простір, лібералізація, угода, тариф, призначений авіаперевізник, частота, свобода повітря, кооперація авіаперевізників, ЄС, Україна.
Розміщена в №3, 2018.
Інформація про автора(ів):
Маценко Олександр Михайлович, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету;
Геєць Ірина Олегівна, кандидат економічних наук, доцент, старший лектор з авіації Школи аерокосмічної інженерії та авіації Мельбурнського Королівського Інституту Технологій, м. Мельбурн, Австралія;
Миронова Юлія Вікторівна, магістр факультету економіки та бізнес-адміністрування Національного авіаційного університету, м. Київ, Україна;
Скрип
Текст статті: завантажити.