Ю. М. Петрушенко, О. С. Пономаренко, Л. Бемова, О. В. Биховець, Л. В. Котюк
Вплив соціально-економічних факторів на управління агрокооперативами в місцевих громадах
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2019.85.03
Розвиток підприємницьких ініціатив, у форматі агрокооперативів, може стати перспективним шляхом розвитку громади через формування активної громадянської позиції населення, створення нових робочих місць, покращення місцевої інфраструктури та пошуку додаткових інвестицій. Дане дослідження спрямоване на вивчення структури та факторів, що мають вплив на управління кооперативами у Сумській області. Анкетування проводилось у 5 кооперативах серед 19 членів. Було проведено батагофакторний регресійний та кореляційний аналіз для виявлення факторів, які можуть впливати на управління кооперативами, а також для вивчення ступеня зв’язку між фермерським менеджментом та соціально-економічними факторами. Щоб оцінити важливість кооперативів для його членів і менеджменту, був обраний такий результуючий фактор, як «отримання кращої ціни в якості члена кооперативу». Результати показують, що найбільш вагомим фактором, що забезпечує очікування того, що участь в агрокооперативі забезпечить кращу ціну за продукцію, був вік респондента. Вага цього фактора становить близько 4,1 %. Такі фактори, як стать, освіта, розмір фермерських господарств та шляхи вирішення конфліктних ситуацій в агрокооперативі, виявились статистично незначущими. Метою даної дослідницької міні-доповіді є вивчення окремих аспектів кооперативного руху в Україні та Сумській області. Об’єктом дослідження є визначення ступеня впливу різних факторів на діяльність кооперативів. В теоретико-методологічну основу дослідження, викладеного в дослідницькому міні-документі, були покладено положення вітчизняних вчених та міжнародний досвід проблем кооперації, а також теорія та практики маркетингу та особисті оцінки авторів. Однак в цілому, бачення кооперативного руху є позитивним, і більшість респондентів хотіли б мати більше кооперативів в своїх селах. Було встановлено, що відсутність інформації про кооперативний рух призвело до низької зацікавленості місцевих жителів до вступу в кооперативи. У світлі вищесказаного, підвищення обізнаності про кооперативний рух в місцевих громадах може стати способом залучення молоді до кооперативного руху.

Ключові слова: соціально-економічний розвиток, місцеві громади, сільськогосподарські кооперативи, управління, регіональний розвиток.

Розміщена в №3, 2019.

Інформація про автора(ів): ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ ПЕТРУШЕНКО, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин Навчально-наукового інституту бізнес-технологій «УАБС» Сумського державного університету;
ОКСАНА СЕРГІЇВНА ПОНОМАРЕНКО, аспірант, фахівець кафедри міжнародних економічних відносин Навчально-наукового інституту бізнес-технологій «УАБС» Сумського державного університету
ЛІДА БЕМОВА, студентка кафедра економіки та розвитку, факультет тропічного сільського господарства Чеського університету приро

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту