І. М. СОТНИК, М. І. СОТНИК, А. А. ОЛОНДАР, Н. М. ПІДОПРИГОРА, M. Ю. MAСЛІЙ
(мова оригіналу – англійська)
https://doi.org/10.21272/mer.2020.89.06
Проблема скорочення енергоспоживання шляхом запровадження енергоефективних технологій сьогодні стоїть перед усіма університетами світу. Заклади вищої освіти, особливо в країнах, що розвиваються, та з транзитивною економікою, часто стикаються зі значними бар’єрами при досягненні цієї мети. Частково ці перешкоди у держав, що розвиваються, пов’язані з технічними обмеженнями. Проте більшість з них належать саме до організаційних, економіко-фінансових, соціальних та освітніх, як це має місце в транзитивних економіках. Ця ситуація актуалізує питання ідентифікації бар’єрів енергозбереженню в університетських кампусах і формування комплексу організаційно-економічних та мотиваційних заходів щодо системної реалізації потенціалу енергозбереження у закладах вищої освіти. Результати дослідження на прикладі Сумського державного університету (Україна) підтверджують вирішальну роль ініціативної команди енергоменеджерів, необхідність визнання і постійної підтримки керівництвом енергоефективного розвитку університету, широкого залучення викладачів і студентів до енергозберігаючої діяльності. Створення відтворювального фонду енергоефективності в університеті може суттєво допомогти подолати брак інвестицій та проблему тривалої окупності енергоефективних та «зелених» енерготехнологій. Крім того, популяризація досягнень закладу освіти з енергозбереження шляхом налагодження ефективної комунікації з усіма стейкхолдерами, формування системи морального та економічного стимулювання до енергозберігаючої діяльності активно спряє успішній розбудові енергоефективної політики університету.
Ключові слова: бар’єри, енергоспоживання, енергозбереження, енергоефективність, управління, політика, сталий розвиток, університет.
Розміщена в №3, 2020.
Інформація про автора(ів):
ІРИНА МИКОЛАЇВНА СОТНИК, доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету;
МИКОЛА ІВАНОВИЧ СОТНИК, доктор технічних наук, доцент, доцент кафедри прикладної гідроаеромеханіки Сумського державного університету;
АЛЬОНА АНАТОЛІЇВНА ОЛОНДАР, студент Навчально-наукового інституту фінансів, економіки та менеджменту імені Олега Балацького Сумського державного університету;
НАТАЛІЯ МИКОЛАЇВНА ПІДОПРИГОРА, студент факультета т
Текст статті: завантажити.