О. І. КАРІНЦЕВА, А. В. ЄВДОКИМОВ, А. В. ЄВДОКИМОВА, М. О. ХАРЧЕНКО, В. В. ДРОНЬ
(мова оригіналу – англійська)
https://doi.org/10.21272/mer.2020.89.07
За підрахунками авторитетної International Data Corporation (IDC), до 2023 року об'єм світових витрат на публічні хмарні сервіси та інфраструктуру збільшиться більше ніж вдвічі, переважно за рахунок впровадження цифрових перетворень. У глобальному вимірі ринок хмарних технологій стає полем чимдалі жорсткішої конкуренції між провідними світовими ІТ-корпораціями. Сучасна освіта зазнає стрімкого розвитку завдяки педагогічним працівникам, які протягом останніх років впроваджують хмарні сервіси в своїй професійній діяльності. Постало нагальне питання про формування інформаційно-освітнього середовища для співпраці, кооперації, комунікації та навчальної мобільності. Це дослідження присвячене аналізу особливостей способів проектування інформаційно-освітнього середовища дисципліни за допомогою Google-сервісів. Авторами розглянуто Сервіси Google для проектування відкритого та закритого інформаційно-освітнього середовища, що є безкоштовними, тому їх активно можна використовувати в освітньому процесі. Описуються переваги відкритого та закритого інформаційно-освітнього середовища дисципліни як середовищ для організації та управління освітнім процесом. У дослідженні авторами виділено наступні характеристики інформаційно-освітнього середовища: відкритість (підтримка сучасних стандартів, технології Інтернет/Інтранет); масштабованість (збільшення кількості сервісів, що надаються в середовищі; об’єму інформації, яка може оброблятися); розширення баз даних і знань (не призводить до необхідності переналагоджувати систему); інтегрованість (можливість організувати єдине освітнє середовище для розширення задач, пов’язаних з розробкою та проектуванням навчально-методичного забезпечення освітнього процесу); адаптованість (динамічне налагодження під потреби як конкретного навчального закладу, так і окремого користувача).
Ключові слова: хмарні технології, інформаційне освітнє середовище, відкрите та закрите освітнє середовище, сервіси Google, управління навчальним процесом.
Розміщена в №3, 2020.
Інформація про автора(ів):
ОЛЕКСАНДРА ІВАНІВНА КАРІНЦЕВА, доктор економічних наук, доцент, завідувачка кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету;
АНДРІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ ЄВДОКИМОВ, доктор економічних наук, доцент, завідувачка кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету;
АЛЬОНА ВІКТОРІВНА ЄВДОКИМОВА, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри управління Сумського державного університету;
МИКОЛА ОЛЕКСЕЙОВИЧ ХАРЧЕНКО, кандидат екон
Текст статті: завантажити.