А. О. Наторіна
Симбіоз офлайн та діджитал ритейлу: український контекст
(мова оригіналу – англійська)

https://doi.org/10.21272/mer.2019.85.04
Обґрунтовано та науково доведено, що ритейл є однією зі складових економіки України у контексті забезпечення її сталого розвитку. Детерміновано симбіоз офлайн та діджитал-ритейлу як один з альтернативних варіантів успішної діяльності у сучасному середовищі з перманентними ринковими змінами, з огляду на тренд діджиталізації. Цілі статті – дослідження ландшафту й особливостей діджитал та офлайн-бізнесу ритейлерів, а також розробка рекомендацій щодо персистентного розвитку діджитал-бізнесу для ритейлерів з традиційною торговельною мережею у контексті українських реалій. Методичним інструментарієм дослідження є загальнонаукові підходи – системний, структурний, комплексний, процесний; методи – наукової дедукції й індукції, системного, логічного та компаративного аналізу, синтезу, порівняння й аналогії. Досліджено найбільші українські ритейлери у сегменті food-ретейл, що реалізують симультанно діджитал та офлайн-бізнес. Визначено обсяги онлайн-торгівлі у загальній структурі товарообігу України. Проведено компаративний аналіз обсягів витрат онлайн-покупців в Україні, Східній Європі та світі. Обґрунтовано перспективи ведення діджитал-бізнесу. Діагностовано особливості діяльності онлайн-покупців та визначено їх діджитал-активність. Проаналізовано розвиток діджитал-бізнесу food-ритейлерів та інтерпретовано тренди українського онлайн ритейлу. Базуючись на результатах діагностики діяльності українських ритейлерів у сегменті food-ритейл, та, враховуючи поточні ринкові тенденції, визначено перспективні напрями персистентного прогресивного розвитку діджитал-бізнесу. Апробація наданих у статті рекомендацій засвідчує доцільність їх застосування ритейлерами для максимального задоволення гетерогенних запитів, потреб і уподобань онлайн-покупців, а також стрімкої експансії нових ринкових сегментів.

Ключові слова: діджиталізація, діджитал-бізнес, діджитал-трансформація, офлайн-бізнес, ритейл.

Розміщена в №3, 2019.

Інформація про автора(ів): АЛЬОНА ОЛЕКСАНДРІВНА НАТОРІНА, кандидат економічних наук, в.о. завідувача кафедри міжнародної економіки, обліку та фінансів ПВНЗ «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая»

Текст статті: завантажити.






Повернутися до перегляду змісту